Naukowcy z międzynarodowego zespołu badali wpływ kofeiny na indywidualne decyzje konsumenckie. Z ich analiz wynika, że stymuluje ona aktywność zakupową. Po kawie innych napojach zawierających kofeinę kupujemy więcej niektórych produktów i wydajemy więcej pieniędzy.
Po wypiciu kawy kupujemy produkty „przyjemnościowe”
Efekt kofeiny jest wyraźnie silniejszy w przypadku nabywania produktów związanych z odczuwaniem przyjemności np. świeczek zapachowych, perfum, ozdób. Zmniejsza się zaś w przypadku produktów mniej związanych z przyjemnością, a bardziej z użytecznością np. zeszytów, przyborów kuchennych czy pudełek do przechowywania.
W porównaniu z grupą kontrolną, która przed zakupami piła kawę bezkofeinową lub wodę, istotna różnica dotyczyła nabywania wyłącznie produktów „przyjemnościowych”.
Efekt kofeiny jest widoczny w przypadku osób, które codziennie wypijają dwie (lub mniej) filiżanki kawy, słabnie zaś w u tych, którzy piją więcej kawy.
mac
Źródło:
Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Torbicka kontra Derpienski na Festiwalu w Cannes. Cicha elegancja czy róż i cekiny?
- O tej relacji Rosiewicza i Villas nikt nie wiedział. Prawda wyszła na jaw teraz
- Roxie obwieszona Chanel wybierała obrączki z Kevinem. Mieli wyjątkowe towarzystwo
- Foremniak obnaża sfatygowane stopy. Mogła oszczędzić nam takich widoków? [FOTO]