MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przetarg na budowę infrastruktury rowerowej na Bartodziejach unieważniony. Trasa rowerowa najwcześniej w 2025 r.?

Jarosław Więcławski
Jarosław Więcławski
Na razie inwestycja w infrastrukturę rowerową na Curie Skłodowskiej nie dostała zielonego światła.
Na razie inwestycja w infrastrukturę rowerową na Curie Skłodowskiej nie dostała zielonego światła. Arkadiusz Wojtasiewicz
Unieważniono przetarg na budowę infrastruktury rowerowej na Curie Skłodowskiej w Bydgoszczy. Postępowanie będzie powtórzone, ale w innej formule. Maleją szansę na gotową trasę rowerową z osiedla Bartodzieje do Śródmieścia w 2024 roku, bo przewidywano, że wykonawca będzie miał 15 miesięcy na realizację inwestycji od momentu podpisania umowy.

Postępowanie przetargowe na budowę infrastruktury rowerowej na ciągu ul. Curie Skłodowskiej i Łęczyckiej wystartowało w kwietniu. W czerwcu otwarto oferty i okazało się, że chętnych jest trzech wykonawców. Najniższa oferta to 45, a najwyższa 49 mln zł. Wszystkie były dwukrotnie wyższe niż planowane wydatki. W przetargu przewidziana była możliwość negocjacji, lecz stawki z ofert dodatkowych nadal były zbyt wysokie.

– Pomimo przeprowadzonych negocjacji w celu ulepszenia treści ofert i złożenia przez dwóch Wykonawców ofert dodatkowych z korzystniejszymi cenami, ich wartości nadal przekraczają dostępne przez Zamawiającego środki finansowe. W związku z tym, iż Zamawiający na sfinansowanie zamówienia przeznaczył kwotę 22 796 930,70 PLN i nie ma możliwości jej zwiększenia do wysokości najkorzystniejszej oferty zaoferowanej przez STRABAG Sp. z o.o wynoszącej 39 618 716,00 PLN, Zamawiający unieważnia postępowanie – czytamy w uzasadnieniu przygotowanym przez ZDMiKP.

Jeszcze przed unieważnieniem przetargu i otwarciem ofert dodatkowych, na konferencji prasowej poświęconej konsultacjom społecznym dotyczącym innych tras rowerowych, pytaliśmy o przyszłość planowanej inwestycji.

– Jeżeli negocjacje się nie udadzą, to będziemy powtarzali przetarg, ale w trybie projektuj, czyli wykonanie projektu i pozwolenie na budowę. W kolejnym przetargu zlecona byłaby budowa – odpowiedział Mirosław Kozłowicz.

Połączenie trasą rowerową Śródmieścia z osiedlem Bartodzieje został uznana za jeden z priorytetów przez bydgoski Zespół ds. Polityki Rowerowej. Opracowano koncepcję, która była poddana konsultacjom społecznym. W pierwszym etapie inwestycji planowano budowę infrastruktury rowerowej wzdłuż ulic M. Skłodowskiej-Curie (od skrzyżowania ul. Skłodowskiej-Curie z ulicami St. Moniuszki, L. Wyczółkowskiego i Sportową) i Łęczyckiej (od modernizowanego skrzyżowania z Fordońską do skrzyżowania z Kamienną). Plan trasy zakłada:

  • wyznaczenie pasów rowerowych w obu kierunkach na ul. M. Skłodowskiej-Curie (odcinki Chopina-Wyszyńskiego i Wyszyńskiego-Łęczycka);
  • wydzielenie drogi dla rowerów na całym skrzyżowaniu i dowiązanie do dróg dla rowerów wzdłuż Wyszyńskiego na rondzie Skrzetuskim;
  • wydzielenie drogi dla rowerów po wschodniej stronie ul. Łęczyckiej.

Drogowcy w kolejnym etapie mają zlecić prace również na śródmiejskim odcinku nowej trasy, która docelowo prowadzić ma do Gdańskiej, wzdłuż ulic Z. Krasińskiego, R. Markwarta, L. Sieńki i S. Moniuszki. W związku z niepowodzeniem pierwszego przetargi i planowanym jego powtórzeniem, ale w trybie projektuj, trudno określić, kiedy może to nastąpić. Drugiego postępowania dotyczącego Curie Skłodowskiej na razie nie ogłoszono.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Mateusz Morawiecki przed komisją śledczą

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera