MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tym razem się uda? Wpłynęły oferty w przetargu dotyczącym rozbiórki kładki na Wyżynach w Bydgoszczy

Jarosław Więcławski
Jarosław Więcławski
Decyzję o likwidacji kładki podjęto ponad rok temu, ale na razie na Wyżynach bez zmian.
Decyzję o likwidacji kładki podjęto ponad rok temu, ale na razie na Wyżynach bez zmian. Tomasz Czachorowski
Otwarto oferty w drugim postępowaniu przetargowym dotyczącym likwidacji kładki nad ul. Wojska Polskiego na Wyżynach i zastąpienia jej przejściami dla pieszych. Wszystkie propozycje są co najmniej dwa razy droższe niż zakładane wydatki.

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił przetarg na przebudowę ul. Wojska Polskiego w obszarze kładki zlokalizowanej przy ul. Boya-Żeleńskiego w Bydgoszczy w systemie projektuj i buduj na początku września. Zamówienie dotyczy budowy przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów z sygnalizacją świetlną oraz rozbiórkę istniejącej od ponad 40 lat konstrukcji.

Chęć realizacji zadania zgłosiły trzy firmy. Wszystkie zadeklarowały 3 lata gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane. Najtańszą ofertę złożyła spółka Kormost z Bydgoszczy, która wyceniła inwestycję na ok. 3,57 mln zł. Nieco więcej oczekuje Strabag z Pruszkowa – 3,6 mln zł, a bydgoski Kada-Bis jest gotowy zrealizować inwestycję za blisko 4,36 mln zł. ZDMiKP na wykonanie zadania planuje wydać 1,6 mln zł.

Przedłożone oferty zostaną teraz dokładnie sprawdzone – informują drogowcy. Pierwszy przetarg został unieważniony w maju z powodu zbyt wysokich cen. Wówczas wpłynęła tylko jedna oferta. Strabag parę miesięcy temu wycenił budowę nowej infrastruktury i likwidację kładki na ponad 5,7 mln zł.

Inwestycja ma pozwolić na korzystanie z przystanków tramwajowych osobom starszym i z niepełnosprawnościami ruchowymi. Przejście będzie ułatwieniem także dla rodziców z wózkami dziecięcymi oraz rowerzystów. Nowa sygnalizacja świetlna ma być skoordynowana ze światłami w rejonie ul. Magnuszewskiej.

– Konieczne będzie poza tym wydłużenie peronów tramwajowych oraz przesunięcie zatok autobusowych. Wszystkie nowe nawierzchnie będą powstawały w standardach uzgodnionych z rowerzystami (asfaltowe drogi rowerowe) i pieszymi (płyty chodnikowe) – przekazuje ZDMiKP.

Wiosną ubiegłego roku w tej sprawie prowadzono konsultacje społeczne. Mieszkańcy opowiedzieli się za nową kładką – zagłosowało za tym rozwiązaniem 1648 osób, przy 958 głosach na przejście dla pieszych. Jak tłumaczyli drogowcy, decyzja o wyborze drugiej koncepcji zapadła po analizie wielokryterialnej, uwzględniającej głosy za rozbiórką wielu organizacji społecznych, w tym dwie rady osiedla (Wyżyny i Kapuściska), stowarzyszenie Społeczny Rzecznik Pieszych (dziś Bydgoski Ruch Miejski), Społeczna Powiatowa Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych oraz Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów – koło Wyżyny.

Jeśli przetarg zostanie pozytywnie rozstrzygnięty, to kiedy można spodziewać się zmian na Wyżynach? Wykonawca będzie miał 9 miesięcy na rozbiórkę istniejącej kładki i budowę nowej infrastruktury, co oznacza, że najwcześniej inwestycja zostanie ukończona na początku lata 2024 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Mateusz Morawiecki przed komisją śledczą

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera