MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Urzekająca linia nadwozia

Kamil Pik
Przetestowałam dwa auta: hondę civic i hondę CR-V. Co myślę? 142 konie pod maską potrafią dać niezłego kopa. Uwiodła mnie też elegancja, poczułam powiew luksusu.

Przetestowałam dwa auta: hondę civic i hondę CR-V. Co myślę? 142 konie pod maską potrafią dać niezłego kopa. Uwiodła mnie też elegancja, poczułam powiew luksusu.
<!** Image 3 align=none alt="Image 218093" sub="Fot.: Kamil Pik">
Dostępna obecnie w salonach honda civic to kolejna już wersja popularnego samochodu. Pierwsza generacja produkowana była od roku 1972. Przez te czterdzieści lat dorobił się on wyjątkowej pozycji na rynku.

<!** reklama>

- Civic zawsze kojarzył mi się z niezawodnością, dynamiką i często niemożliwym do określenia „tym czymś”, co dodaje samochodom wyjątkowego charakteru - wyjaśnia nasza testerka Aleksandra Rubczak-Grzegorzewska. - Oczywiście, nie wszystkie wersje tego auta były równie udane. Z tym większą ciekawością więc podeszłam do spotkania z najnowszym modelem.

Bydgoski salon Hondy Nova Motor udostępnił nam auto z benzynowym silnikiem 1,8 litra i-VTEC w wersji wyposażenia „sport”. - Pierwsze wrażenie, którego doświadczyłam, to urzekająca linia nadwozia - opowiada Ola. - Civic od kilku lat posiada charakterystyczną sylwetkę, którą rozpoznamy już z daleka. Zmieniane w kolejnych rocznikach detale dopieszczają ją jeszcze bardziej.
<!** Image 4 align=none alt="Image 218094" sub="Fot.: Kamil Pik">


Honda civic w najtańszej wersji kosztuje 59 700 zł. Dla pań ciekawym faktem może być przyznanie jej w kategorii aut ekonomicznych tytułu „Kobiecy Samochód Roku 2012”.


142 KONIE POD MASKĄ - Po zajęciu miejsca za kierownicą można poczuć się jak w bolidzie formuły 1. Specjalnie wyprofilowane fotele, niemal owijające się wokół nas, zapewniają wygodę podczas jazdy, a u mnie wzmocniły jeszcze poczucie bezpieczeństwa.

<!** Image 5 align=left alt="Image 218095" >Wrażenia jak z kokpitu potęguje również wyprofilowanie deski rozdzielczej i panelu z pokrętłami, przełącznikami**oraz dźwignią skrzyni biegów - dodaje nasza rozmówczyni.

Po przejechaniu już pierwszych metrów civic pokazał, że 142 konie pod maską potrafią dać niezłego kopa. Przy znakomitej dynamice auto doskonale trzyma się drogi. Podczas jazdy docenimy także system wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA), adaptacyjny tempomat (ACC), czy elektroniczne wspomaganie układu kierowniczego (EPS). A dla naszego bezpieczeństwa możemy korzystać m. in. z systemu monitorowania ciśnienia w oponach.

Auto z silnikiem 1,8 l, które w cyklu mieszanym oferuje spalanie nieco tylko przekraczające 6 litrów, to naprawdę kusząca propozycja. - Dla części pań istotny zapewne będzie również system automatycznych świateł drogowych (auto wyposażono w reflektory bi-ksenonowe z układem samopoziomującym). Dzięki temu, że włączają się one same, nigdy nie zapomnimy o tym obowiązku. Podczas manewrów na wstecznym przydatna z kolei okazuje się kamera z liniami pomiaru odległości - uzupełnia Rubczak-Grzegorzewska.

Aby kupić najtańszą wersję tego japończyka musimy przygotować 59 700 zł. Jak na auto tej klasy jest to więc całkiem atrakcyjna cena. Dla pań ciekawym faktem może okazać się również przyznanie w kategorii aut ekonomicznych nowej hondzie civic tytułu „Kobiecy Samochód Roku 2012”.**


DLA CZĘŚCI PAŃ ISTOTNY BĘDZIE SYSTEM AUTOMATYCZNYCH ŚWIATEŁ DROGOWYCH. AUTO WYPOSAŻONO W REFLEKTORY BI-KSENONOWE Z UKŁADEM SAMOPOZIOMUJĄCYM. DZIĘKI TEMU, ŻE WŁĄCZAJĄ SIĘ ONE SAME, NIGDY NIE ZAPOMNIMY O TYM OBOWIĄZKU.**


CR-V NA WIĘKSZE POTRZEBY Podczas przygody z hondą mieliśmy również okazję zapoznać się bliżej ze znacznie większym modelem i przeznaczonym na bardziej wymagające drogi - suvem o nazwie CR-V.

Produkowana w Europie honda CR-V to kolejny model w gamie Hondy, który otrzymał najnowszy silnik wysokoprężny 1,6 litra i-DTEC z serii „Earth Dreams Technology”.

<!** Image 6 align=right alt="Image 218095" >Natomiast na potrzeby testu otrzymaliśmy samochód wyposażony w benzynowy dwu-litrowy silnik i-VTEC. Testowana honda CR-V dysponowała mocą 155 KM i napędem na cztery koła. - Od początku jazdy czułam siłę tych koni, a po zjechaniu na leśne dukty i ścieżki usianie górkami, napęd na cztery koła dowiódł swoich zalet - podkreśla Ola.

Wersja wyposażenia lifestyle oferuje niemal identyczną ilość systemów wspomagających prowadzenie pojazdu, jak wcześniej opisana wersja sport w civic-u. Mamy zatem i reflektory Bi-ksenonowe z układem samopoziomującym i automatycznie włączane. Mamy wspomniane wcześniej systemy HSA, DWS, ACC, czy występujący również w obydwu pojazdach system ograniczania skutków kolizji CMBS. Dodatkowo możemy skorzystać w CR-V z systemu utrzymywania w pasie ruchu (LAKS).


Suv CR-V w najtańszej wersji kosztuje 96 200 zł. Auto kusi nie tylko technologią. Przykuwa uwagę olbrzymia przestrzeń w wnętrzu: dla kierowcy jak i dla pasażerów. Bagażnik pomieści 589 litrów.


Japoński SUV kusi nie tylko technologią. - Przykuwa uwagę także olbrzymia przestrzeń we wnętrzu. W tym aucie mamy naprawdę dużo miejsca zarówno dla kierowcy jak i dla pasażerów, a bagażnik w najskromniejszej okoliczności oferujący 589 litrów pomieści pakunki na naprawdę długi wyjazd - komentuje testerka.

- Decydując się na wydatek w najtańszej wersji 96 200 zł możemy liczyć, że w zamian otrzymamy auto komfortowe i ekonomiczne. Testowana wersja (136 000 zł) w cyklu mieszanym spala 7,6-7,7 litra benzyny na sto kilometrów - dodaje.

Co charakterystyczne dla tej japońskiej marki to fakt, że zawsze możemy liczyć na doskonałe wykończenie wnętrza wszystkich modeli. Połączenie tworzyw sztucznych ze skórą zapewnia w modelach Hondy wrażenie wyjątkowej elegancji, powiew luksusu.**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!