MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zamiana kładki na przejście podziemne przy stacji w Olkuszu będzie niewypałem? Pół miasta będzie musiało chodzić na stację okrężną drogą

Paweł Mocny
Paweł Mocny
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Przejście podziemne, które wybudowane zostanie w miejsce wyburzonej już kładki nie skomunikuje południowej części Olkusza z remontowaną stacją kolejową. W efekcie mieszkańcy osiedli Młodych, Pakuska i Czarna Góra na przystanek kolejowy będą musieli chodzić okrężną drogą. W sprawie interweniowali już zarówno samorządowcy jak i parlamentarzyści.

Zamiana kładki na przejście podziemne przy stacji kolejowej w Olkuszu będzie niewypałem?

Trwają prace przy wielkiej przebudowie stacji kolejowej w Olkuszu. Inwestycja warta około 110 milionów złotych obejmuje między innymi: nowe perony, przejście podziemne z windą dla osób z niepełnosprawnościami, przebudowę pięciu torów oraz sieci trakcyjnej a także modernizację urządzeń telekomunikacyjnych i energetycznych oraz sterowania ruchem.

Realizacja inwestycji zapewni znacznie większy komfort korzystającym ze stacji pasażerom. Zarówno wyburzona już kładka jak i rozbierane perony były bowiem w opłakanym stanie. Niestety w ramach prac nie przewidziano połączenia stacji z południową częścią miasta.

Oznacza to, że mieszkańcy tej części miasta będą musieli nadłożyć drogi, aby dostać się na przystanek kolejowy. Przykładowo, z ulicy Kolejowej, która położona jest około 40 metrów od stacji trzeba będzie przejść… około kilometr.

- Od kilku lat mieszkańcy osiedli Czarna Góra, Pakuska i Młodych mają utrudniony dostęp do stacji kolejowej w Olkuszu. Związane jest to z likwidacją mostku nad rzeką Babą i schodów prowadzących z kładki na peron numer jeden. Szansą na zmianę był projekt przebudowy stacji kolejowej. Niestety w ramach projektu nie przewidziano przejścia dla pieszych od południowej strony – zwrócił uwagę w rozmowie z „Gazetą Krakowską” Wojciech Ozdoba.

Nieczynny od 2022 roku mostek nad Babą w Olkuszu
Nieczynny od 2022 roku mostek nad Babą w Olkuszu Paweł Mocny

Samorządowiec zwrócił się z wnioskiem o odbudowę schodów, które prowadziły z kładki koło Skwerku na peron numer jeden do Polskich Kolei Państwowych. O takie samo rozwiązanie w interpelacji do Ministra Infrastruktury zwrócił się Poseł na Sejm RP Łukasz Kmita.

- Połączenie wspomnianej kładki pieszo-rowerowej i peronu za pomocą dodatkowych schodów i windy wydaje się niezwykle ważne, gdyż zwiększy atrakcyjność podróży pociągami dla mieszkańców osiedla Czarna Góra i osiedla Młodych, którzy chcieliby pieszo dotrzeć w rejon dworca ze swoich osiedli – zaznaczył Poseł na Sejm RP Łukasz Kmita.

Alternatywą dla połączenia peronu z istniejącą kładką mogłoby być odtworzenie zamkniętego dwa lata temu „mostku” nad rzeką Babą. Ten został zamknięty ze względu na fatalny stan techniczny.

Przebudowa stacji kolejowej w Olkuszu
Przebudowa stacji kolejowej w Olkuszu Paweł Mocny

Trwające prace mają dobiec końca najpóźniej do końca przyszłego roku. Jak zapewniła rzeczniczka prasowa PKP PLK S.A. roboty nie wpłyną na rozkład jazdy pociągów. Warto dodać, że chwilowo wejście na perony od strony budynku dworca jest niemożliwe. Przejście zasłania metalowe ogrodzenie. Pasażerowie kolei mogą się za to dostać na przystanek od strony znajdującego się kilkadziesiąt metrów dalej placu manewrowego. Wybierając się tam warto zachować ostrożność. Aby dostać się na peron trzeba przekroczyć Linię Hutniczą Szerokotorową.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska